امام جمعه يزد بر ضرورت حضور حداكثري مردم در انتخابات تاكيد كرد




نماينده ولي فقيه وامام جمعه يزد بر ضرورت حضور حداكثري و آگاهانه مردم در انتخابات ‪ ۲۴‬آذرماه تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اظهار داشت: هر چه حضور مردم، بيشتر باشد، ثبات و اقتدار نظام اسلامي افزوده شده و نااميدي دشمنان را به همراه دارد.

وي جايگاه مجلس خبرگان رهبري را بسيار حساس و مهم توصيف كرد و گفت:اين حضور سرنوشت ساز و آگاهانه اعضاي خبرگان بود كه پس از رحلت امام(ره)، تمام نقشه‌هاي دشمنان نقش بر آب شد.

خطيب جمعه يزد گفت: در مورد شوراهاي اسلامي هم نبايد بي‌توجه باشيم و بايد سرنوشت محل سكونت خود را به افراد متعهد و متدين بدهيم.

او بيان كرد: بايد اعضاي شوراها منتخب واقعي مردم باشند و اين بدان معنا است كه آنها آزادانه به پاي صندوق‌هاي راي بيايند و با آراي بالا فرد اصلح مورد نظر خود براي ساماندهي امور شهرشان را انتخاب كنند.

وي با تاكيد بر برگزاري انتخابات در جوي آرام و اخلاقي اضافه كرد: بايد حرمت افراد محفوظ بماند و هر گروه، آزاد است از نامزد خود حمايت كند.

صدوقي ياد آور شد: همچون سنوات گذشته، مجريان انتخابات نيز با كمال صداقت و امانت از راي مردم پاسداري مي‌كنند و ناظران هم بايد نظارت قوي داشته باشند.

وي سخنرانان و خطيبان را از تبليغ براي نامزد خاصي از امكانات عمومي بر حذر داشت و گفت: استفاده از اموال دولتي براي تبليغ نيز ممنوع است.

امام جمعه يزد در ادامه با گراميداشت روز دانشجو و شهداي آن گفت:دانشگاههاي ما نقش مهمي در انقلاب اسلامي داشتند.

وي با تاكيد بر توجه به مسايل فرهنگي، اخلاقي و بهداشتي دانشجويان از جريان اخير در دانشگاه يزد و يكي از دانشكده‌هاي فني كه در آن تعدادي دانشجو به علت مسموميت غذايي بيمار شدند، ابراز نگراني كرد.

صدوقي ياد آور شد: مسوولان ذيربط بايد به وظايف خود در اين زمينه توجه كنند تا شاهد اينگونه مسايل نباشيم.

وي همچنين در بخشي از خطبه‌هاي نماز، سالروز شهادت آيت‌الله دستغيب و رحلت آيت‌الله حايري يزدي موسس حوزه علميه قم را تسليت گفت.

شهرستان يزد به عنوان شهرستان مركزي استان بيش از نيمي از جمعيت نزديك به يك ميليون نفري استان يزد را در خود جاي داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا